9/11/11

Ο Άγνωστος Carl Czerny

Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι πολλοί από εμάς έχουμε αναρωτηθεί κατά τα μαηθτικά μας χρόνια στα ωδεία για το τι υπάρχει πέραν των ασκήσεων δεξιοτεχνίας του Carl Czerny. Το ίδιο σίγουρος όμως είμαι και για το ότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι οι οποίοι δεν το έκαναν, δεν το κάνουν και δυστυχώς δεν θα το κάνουν. Πώς στ' αλήθεια ο αυστριακός συνθέτης εκφραζόταν όταν δεν καταπιανόταν με το χτίσιμο μιας "ατσάλινης" πιανιστικής τεχνικής; Πώς είναι η μουσική του γλώσσα και ακόμη περισσότερο τι έχει να μας διδάξει; Αναμφισβήτητα το έργο του Czerny γύρω από τη μελέτη της πιανιστικής πρακτικής είναι ανεκτίμητης αξίας. Το ίδιο όμως αναμφισβήτητα, και το ίδιο ανεκτίμητης αξίας είναι και τα έργα του για ορχήστρα, για διαφόρων ειδών σύνολα,  καθώς επίσης και η φωνητική του μουσική. Εδώ μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη λίστα με τα 861 opuses και τα περισσότερα από 30 έργα χωρίς αριθμό καταλόγου.


Παραθέτω μια εκτέλεση της 6ης Συμφωνίας σε Σολ ελάσσονα υπό τη διεύθυνση του Grezegorz Nowak και την ορχήστρα  SWR Rundfunkorchester Kaiserslautern. Είναι εμφανείς οι επιρροές τις οποίες ενδεχομένως δέχτηκε από τη μουσική γλώσσα του δασκάλου του, Ludwig van Beethoven:





Κλείνοντας το post αυτής της εβδομάδας, παραθέτω και το Κουαρτέτο του Czerny για 4 πιάνα. Ας μεταφερθούμε διαδικτυακά, μέσω της καλής θελήσεως του uploader και του Youtube, στην αίθουσα του Κονσερβατορίου της Μόσχας με τους Alexey Luybimov, Michail Dubov, Petr Aidu, Alexey Zuyev στο πιάνο 1, 2, 3 και 4 αντίστοιχα: